Köpvillkor, leveranser & annan viktig info

OBS SOMMARSTÄNGT!

Öppet igen v.34 och då skickas även alla ordrar som kommit in under sommaren. Det går alltså jättebra att lägga ordrar under tiden då webbutiken är öppen men ditt paket skickas först v. 34.

/Kristina

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

  • Kostnadsfri frakt på order som överstiger 1000 kr.
  • Fast fraktkostnad 55 kr på order under 1000 kr. 
  • Vill du hämta själv hos oss går det bra! Kostnadsfritt.
  • Välj att betala med kort eller direkt till vårt bankgiro helt kostnadsfritt och med säker anslutning.
  • NYTT! Nu kan du även ”swisha” över pengar till oss.
  • Snabba leveranser! Vanligtvis 2-5 arbetsdagar.
  • God kundservice; snabba kontakter, personligt mottagande samt att vi alltid strävar efter att leverera dina varor med högsta kvalitet.

 

Köpvillkor: Du måste vara fyllda 18 år för att få lägga en beställning hos oss på CasaMina living.

 

Din beställning: Det finns ingen undre gräns på din beställning, enda undantaget är när vi har kampanj med fraktfritt, då måste din order överstiga 200kr för att kunna utnyttja erbjudandet. Du är välkommen att kontakta oss på: info@casamina.se om du vill göra en ändring eller avbeställa din order – så länge ditt paket inte har hunnit paketeras och lämna oss så går det alltid att lösa dina önskemål på ett smidigt sätt.

 

Erbjudanden/Rabatter/REA: Erbjudanden gäller den tidsperiod som anges, så långt lagret räcker och går ej att beställas om det är slut på vårt lager. Erbjudanden gäller endast nybeställningar.

 

Fraktkostnad:  Vi har ett fast fraktpris på 55 kronor. På ordrar över 1000 kronor bjuder vi på frakten! 

 

Hämta själv: Vill du hämta dina varor hos oss i Frillesås/Stråvalla så går det bra! Maila till info@casamina se när du lagt din order så kommer vi överens om lämplig dag att ses.

 

CasaMina Living levererar endast för dessa ovan nämnda kostnader inom Sverige. För leverans till land utanför Sverige kontakta oss på info@casamina.se för ytterligare information om fraktpriser och om vi kan leverera din önskade order. Kontakta oss innan du lägger ordern. If you like to order from another country outside Sweden always contact us before you make your order. We just deliver small packages to other countries.

 

Leverans: Vårt mål är att leverera din vara snabbast möjligt och vi jobbar hårt för att leveranstiden ska vara endast 1-3 arbetsdagar och vid beställning innan klockan 10 skickas vanligen ditt paket samma dag som beställningen görs. Ordrar packas och skickas: måndag, tisdag, torsdag & fredag. Vi samarbetar med Posten och DHL och skickar med den lösning som passar paketet bäst. Med Posten skickas det normalt som brev och levereras direkt hem eller till närmsta utlämningsställe, vanligtvis 1-3 arbetsdagar efter beställningsdag. Med DHL till närmsta ombud för uthämtning, 1-4 arbetsdagar. Paket som hämtas ut hos ombud aviseras med sms och därför är det viktigt att mobiltelefonnumret du anger vid betalningen stämmer – vi har ingen möjlighet att dubbelkolla så att numret stämmer. Var vänlig att observera att vissa orter inte har utökning alla dagar i veckan och att detta kan leda till längre leveranstider.

 

Vara slut på lager: Om en vara är slut på lager står det tydligt angivet i produktinformationen. Det går bra att göra en förhandsbokning på en inkommande vara – kontakta oss så löser vi den biten! Självklart går det även att kontakta oss för frågor om produkter eller leveranstider på: info@casamina.se

 

Priser: Alla priser anges i SEK inklusive 25% eller 12% moms beroende på produkt. På grund av yttre omständigheter som vi ej kan råda över kan priserna komma att justeras under året. Eventuella prisjusteringar aviseras ej. De priser som anges i butiken är exklusive frakt och eventuella betalkostnader. Kostnader så som faktura- och fraktavgifter läggs till och redovisas innan du bekräftar köpet i kassan.

 

Betalningsalternativ:

 

Det går bra att betala med SWISH. ”Swisha” över pengar efter att du lagt din order direkt till vårt swish-nummer: 123 682 69 78. Vi reserverar varorna under fem dagar och skickar så fort vi fått doin betalning.  

 

Det går också bra att betala i förskott. Betala den totala ordersumman till CasaMina Livings bankgirokonto: 166-2824. Ange det ordernummer du har fått i orderbekräftelsen, samt ditt för- och efternamn. Din order tas om hand när vi kan se din transaktion på vårt bankgirokonto. Varorna reserveras under 5 arbetsdagar. Kan vi inte se din betalning vid den tidpunkten, makuleras din order. Detta alternativ är helt kostnadsfritt och ytterst säkert!

 

Öppet köp / Returer / Byten: Om du vill ångra ditt köp eller vill byta din vara (till annan färg, storlek etc) börja alltid med att kontakta oss på CasaMina living på: info@casamina.se. I enlighet med konsumentköplagen har du rätt att ångra ditt köp upp till 14 dagar efter att du har mottagit ditt paket. Varan som skickas tillbaka till oss ska vara i originalemballage och i oanvänt skick. Kunden står för fraktkostnaden. Postförskott eller efterkrav är inte tillåtet och du är ansvarig för att paketet kommer fram till oss. När vi har mottagit varan och sett att den är i rätt skick tillser vi att du får dina pengar tillbaka fortast möjligt, senast efter 30 dagar och in på ditt bankkonto. 

 

Vid byte och retur står kunden för alla ytterligare merkostnader som det medför, så som kostnad för frakt – både frakt till kund och retur till CasaMina Living och eventuella avgifter så som redan fakturerad fakturaavgift.

 

Reklamation / Transportskada: Du måste själv agera när du tar emot ditt gods. Kontrollera godsets och förpackningens tillstånd när det lämnas ut till dig. Räkna igenom kvantiteten så att den stämmer överens med uppgifterna i fraktsedeln.

 

Om godset är skadat när du hämtar ut det: Ta emot godset, men kvittera aldrig fraktsedeln utan att först göra en anmärkning på kvittensdelen. Anmärkningen behöver inte vara detaljerad, men den är nödvändig för att skadan ska kunna regleras. Det som uppnås med anmärkningen är att du styrker att skadan inträffat när fraktbolaget haft hand om godset. Du ska också försöka begränsa skadan när detta är möjligt.


Om du upptäcker skadad vara när du öppnat ditt paket:
Om skadan kunnat upptäckas först vid uppackning (dold av emballage) måste du anmäla skadan till oss på: info@casamina.se inom fyra (4) arbetsdagar efter mottagandet för att den ska kunna tas upp till behandling. Vi är alltid noggranna med att bara lämna iväg varor av högsta kvalitet men givetvis kan ett misstag göras. När du anmält skada till oss skickar vi dig en skade/reklamationsblankett som du ska fylla i och returnera till oss. Vi ersätter dig på lämpligt sätt, genom en ny likvärdig vara eller genom pengarna tillbaka. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

 

Saknas gods gör du så här: Gör anmärkning på fraktsedeln innan du kvitterar godset. Kontakta fraktbolaget. De gör då en eftersökning på sina terminaler och hos transportörerna.

 

Skadereglering: Det är alltid du som kund som ska kunna framställa att varan är skadad. Detta innebär att du normalt ska prestera följande handlingar till oss:

  • Skadeanmälan med tydlig skadebeskrivning och foton.
  • Fraktsedelsnummer.
  • Faktura eller följesedelsnummer.
  • Eventuellt övriga handlingar som du anser har betydelse för att skadan blir korrekt reglerad.

 

Outlösta paket: Under två veckors tid (14 dagar med ankomstdagen inräknat) ligger paketet hos paketombudet. Om kunden inte löser ut det skickas det tillbaka till CasaMina living och vi kommer då bli tvungna att debitera 400 kr för de omkostnader som uppstått för att täcka våra administrativa kostnader, frakt, returfrakt och emballage. 

 

Observera att ej avhämtad försändelse INTE gäller som retur eller ångrat köp – du måste alltid hämta ut ett beställt paket, därefter går det bra att returnera det.

 

Dina kontaktuppgifter: Uppgifter som du lämnar här kan bara ses av CasaMina living och lämnar inte oss eller säljs till tredje part.

 

Övrig Information: CasaMina living reserverar sig från eventuella avvikelser när det kommer till färgåtergivningen av produkterna på bilderna. Vi försöker att återge form och färger på bästa sätt men det kan upplevas annorlunda i verkligheten och är alltså inte skäl till reklamation. Detta gäller även storlekar som kan skilja mellan olika varumärken. Märk väl att många av våra produkter är hantverk och är därmed helt unika. Är du osäker tveka inte att hör av dig så hjälper vi dig ytterligare med information och fler bilder om det behövs.

 

Alla bilder i CasaMina livings webbutik är fotade av oss eller av våra leverantörer. Våra bilder och annat material är skyddat enligt upphovsrättslagen. 

 

Eventuella försök till bedrägeri polisanmäls men det hoppas vi givetvis att vi slipper vara med om.

 

Kontakt och kundservice:

Bästa sättet att nå oss är via mail: info@casamina.se – vi försöker alltid att svara på era mail inom 24 timmar under alla vardagar. Oftast även under helg.

Använd gärna vårt kontaktformulär!

 

 

Våra kontaktuppgifter är:

CasaMina living

Box 135 

439 08 Frilleås

Orgnr: 8005154649

Mail: info@casamina.se

 

Vår besöksadress och där varorna levereras ifrån och returneras till är:

CasaMina Living

℅ Kristina Robertsson

Stockenvägen 24

439 65 Stråvalla